Yaz Öğretimi Uygulama Esasları, Takvim ve Ücretler

T.C.

MALTEPE ÜNİVERSİTESİ

2016-2017 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

YAZ ÖĞRETİMİ UYGULAMA ESASLARI, TAKVİM VE ÜCRETLER

Yaz Öğretiminde öğrencilerin ders yükü 3 ders veya 10 krediyle sınırlıdır. 3 ders veya 10 kredi aldığında, mezuniyet için en fazla 3 kredisi veya 1 dersi kalan öğrencilerin ders yükleri 3 kredi veya 1 ders daha artırılabilmektedir.

 

Öğrencilerimiz bu tarihler arasında yukarıda belirtilen ders yükü sınırları içinde istedikleri dersler için talepte bulunabileceklerdir. Öğrencilerimizin, MÜBİS üzerinden alacakları ve danışmanlarına onaylatacakları “Mezuniyeti İçin Kalan Dersler” formu ile birlikte, talepte bulundukları derslere ilişkin ücretin tamamını İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı’na ödemeleri gerekmektedir.

 

Ödeme sonrasında öğrenciler, danışmanları ile eşzamanlı olarak MÜBİS üzerinden ders/şube seçimini yapıp onaylayacaklardır.

Yaz Öğretimi kapsamında hangi derslerin açılacağı 21 Haziran 2017 tarihinde Üniversitemizin internet sitesinden ilan edilecektir.  Bir dersin açılabilmesi için şubede en az 5 öğrencinin bulunması ve ilgili Fakülte/Yüksekokulun dersin açılmasına onay vermesi gerekmektedir. Haftalık ders çizelgeleri ise 22 Haziran 2017 tarihinde Fakülte/Yüksekokul/MYO internet sayfalarında ilan edilecektir.

Talep edilen dersi/dersleri açılmayan öğrenciler, ödedikleri ücreti 06 Temmuz 2017 tarihinden itibaren geri alabileceklerdir.  Ancak, talep edilen ve açılan ders için ödenen ücretin geri ödemesi mümkün değildir.

 

YAZ ÖĞRETİMİ UYGULAMA ESASLARI:

  1. 2016-2017 Güz-Bahar Yarıyıllarında açılmış olan tüm derslerin şubeleri, 09 Haziran 2017 saat 23:59’a kadar akademik birimler tarafından MÜBİS’e işlenecektir.
  2. Öğrencilerimiz 12 – 19 Haziran 2017 (Saat: 17:00) tarihleri arasında; yukarıda belirtilen ders yükü sınırları içinde, MÜBİS üzerinden alacakları “Mezuniyet İçin Kalan Dersler” formunda almak istedikleri dersleri işaretleyip formu imzalayacaklar ve danışmanlarına onaylatacaklardır.
  3. Öğrencilerimiz 12 – 19 Haziran 2017 tarihleri arasında; İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı’na imzaladıkları Formu teslim edecek ve seçtikleri derslere ilişkin yaz öğretimi ücretlerini ödeyeceklerdir.
  4. Öğrencilerimiz  20 Haziran 2017 Saat:17:00'a kadar ödeme yaptıkları derslere MÜBİS üzerinden kayıt yaptıracaklar ve bu kayıtlar Danışmanları tarafından onaylanacaktır.
  5. Belirtilen tarihlerde başvuru yapmayan öğrencilerin daha sonra ders kaydı yapmaları mümkün olmayacaktır.
  6. Ders kayıtları sonucuna göre, öğrenci sayısı 5 ve üzerinde olan derslerin açılması kesinleşmiş olacak ve bu dersler 21 Haziran 2017 tarihinde Üniversitemizin internet sitesinde ilan edilecektir.
  7. Açılması kesinleşen derslere ilişkin Haftalık Ders Programları, 22 Haziran 2017 tarihinde Fakülte/Yüksekokul/MYO internet sayfalarında ilan edilecektir. Haftalık Ders Programları, akademik birimler tarafından her bir öğrencinin kayıt yaptırdığı şubeler göz önünde bulundurularak çakışma olmayacak şekilde düzenlenecektir.
  8. 12 – 19 Haziran 2017 tarihleri arasında başvuru yapan öğrencilerden seçtikleri dersleri açılmayanlar, 03 – 05 Temmuz 2017 tarihleri arasında ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna müracaat ederek açılmayan dersin yerine, açılan başka bir derse kayıt yaptırabileceklerdir.
  9. Talep edilen ve açılması kesinleşen derslere ilişkin öğrenim ücretlerinin geri ödenmesi mümkün değildir.
  10. Kapatılan derslere ilişkin öğrenim ücretleri, 06 Temmuz 2017 tarihinden itibaren ilgili öğrencilere iade edilmeye başlanacaktır.
  11. Öğrencilerin başka yükseköğretim kurumlarından Yaz Öğretimi dersi alabilmeleri için yukarıda belirtilen süreçlere uygun olarak ödeme ve kayıt işlemlerini tamamlamış olmaları; ayrıca ilgili derslerin Üniversitemizde açılmamış olması gerekmektedir.

 

2016 – 2017 YAZ ÖĞRETİMİ AKADEMİK TAKVİMİ

12-19 Haziran 2017 MÜBİS üzerinden “Mezuniyet İçin Kalan Dersler” formunun öğrenciler tarafından çıkartılması, almak istenilen derslerin bu form üzerinden işaretlenerek formun imzalanması ve danışmana onaylatılması
12-19 Haziran 2017 İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı’na;seçilen derslere ilişkin ödeme yapılması ve Formun teslim edilmesi
12-20 Haziran 2017 Ödemesi yapılan derslerin öğrenciler tarafından MÜBİS üzerinden seçilmesi ve eş zamanlı olarak Danışmanlar tarafından onaylanması

21 Haziran 2017

Açılması kesinleşen derslerin internet sitesinde ilan edilmesi

22 Haziran 2017

Açılması kesinleşen derslerin haftalık ders programlarınınFakülte/Yüksekokul/MYO internet sayfalarında ilan edilmesi

03 Temmuz – 04 Ağustos 2017

YAZ ÖĞRETİMİ

06 Temmuz 2017

Açılmayan derslerin ücretlerinin geri ödeme işleminin başlaması

07 – 10 Ağustos 2017

Yaz Öğretimi final sınavları

11 Ağustos 2017

Yaz Öğretimi final sınavları sonuçlarının MÜBİS’e işlenmesi

14 – 18 Ağustos 2017

Yaz Öğretimi bütünleme sınavları

23 Ağustos 2017

Yaz Öğretimi  bütünleme sınavları sonuçlarının  MÜBİS’e işlenmesi

 

MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ

2016-17 YAZ ÖĞRETİMİ  TASARIM STÜDYOSU DERSLERİ TAKVİMİ

03 - 07 Temmuz 2017 1. Hafta
10 - 14 Temmuz 2017 2. Hafta
17  - 21 Temmuz 2017 3. Hafta
24 - 28 Temmuz 2017 4. Hafta
31 Temmuz - 04 Ağustos 2017 5. Hafta
07 - 11 Ağustos 2017 6. Hafta
14 - 18 Ağustos 2017 7. Hafta
21 Ağustos 2017 Final (teslim+jüri) tarihi

 



2016 - 2017 YAZ ÖĞRETİMİ ÜCRETLERİ  
FAKÜLTE  KREDİ ÜCRETİ 
EĞİTİM FAKÜLTESİ 650,00 ₺
DİĞER FAKÜLTELER 800,00 ₺
UZAKTAN EĞİTİM LİSANS (2013-2014 EĞİTİM YILI KAYIT YAPANLAR) 350,00 ₺
UZAKTAN EĞİTİM LİSANS (2013-2014 EĞİTİM YILI ÖNCESİ KAYIT YAPANLAR) 215,00 ₺
HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU (2013-2014  EĞİTİM YILI SONRASI KAYIT YAPANLAR) 315,00 ₺
HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU (2013-2014  EĞİTİM YILI ÖNCESİ KAYIT YAPANLAR) 265,00 ₺
MESLEK YÜKSEKOKULU 425,00 ₺
MESLEK YÜKSEKOKULU (UZAKTAN EĞİTİM) 110,00 ₺
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU (HAZIRLIK OKULU) 4.000,00₺
2016 - 2017 YAZ ÖĞRETİMİ ÜCRETLERİ (YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER)
FAKÜLTE  KREDİ ÜCRETİ 
LİSANS PROGRAMLARI 365,00 USD
EĞİTİM FAKÜLTESİ 300,00 USD
HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU 140,00 USD
ÖN LİSASNS PROGRAMLARI 200,00 USD

 

Ödeme İçin:

IBAN numarası: TR150006400000112650555585

Alıcı: T.C. Maltepe Üniversitesi

Banka: İş Bankası

Not: Adı Soyadı ve TC numarası ile yatırılması gerekmektedir.